Fotografije: www.audeamusfestival.com/Ideja Festivala Audeamus da ponudi koncertni program koji prati određeni glazbeni narativ i priča publici priču. Ove smo godine posebnu pažnju posvetili suvremenoj i modernoj glazbe Sjeverne i Južne Amerike, koja se ne izvodi često u Hrvatskoj. Koncerti su zamišljeni kao šetnja kroz povijest komorne klasične glazbe s druge strane oceana. Američka glazba doista se jedino može opisati kao melting pot, to je kompleksna tapiserija različitih kultura, folklora i ukusa. Takav kulturni pluralizam čini američku klasičnu glazbu, s jedne strane, bliskom i poznatom, a s druge, uzbudljivom i svježom. Kako bismo publici predočili brojnost i raznovrsnost ideja i stilova koji su se ispreplitali u isto vrijeme, odlučili smo se usredotočiti na razdoblje nakon Drugog svjetskog rata pa do danas. Publika će imati priliku čuti cijeli spektar stilova, od minimalizma, spektralizma, neoklasicizma, njujorškog apstraktnog ekspresionizma, folk i pop utjecaja do novih trendova suvremene glazbe. Nestandardni komorni sastavi izvodit će latinoameričke ritmove, aluzije na blues, jazz, pop i holivudsku filmsku glazbu, sjevernoameričku glazbu iz metropola i velikih prostranstava. Na programu su djela Rorema i Muczynskog, u kojima se prepoznaje nostalgija i vjernost neoklasicizmu i europskoj tradiciji, tu je i neoromantizam brazilskog skladatelja Gnattalija, dodekafonija i ritmička kompleksnost Cartera, spoj neoekspresionizma i folklora argentinskih pampi Ginatere, Reichov njujorški minimalizam kao i otvorena, beskompromisna političnost Rzewskog, koja utjelovljuje poslijeratnu američku stvarnost. Ovim izborom raznolikih glazbenih izričaja želimo prikazati kompleksnu ljepotu, ali i probleme današnjice. U vremenu kada smo svakodnevno izloženi političkim igrama moćnika protiv kojihse osjećamo bespomoćno, želimo se usredotočiti na plemenitost, ljepotu i snagu glazbe. Usudimo se i dalje sanjati, razmišljati i stvarati! Dorotea Racz i Dmitry Samogray, umjetnički direktori ***O Festivalu AudeamusPrvi Audeamus festival održan je u studenom 2015. Festival je publici pružio četiri koncerta koji su bili hvaljeni i zapaženi zbog inovativnog programa, prezentacije te uzbudljivog približavanja moderne i suvremene glazbe mladeži. Kroz niz seminara i predavanja, učenici GU Elly Bašić dobili su besplatni majstorski tečaj od glazbenika koji su školovani na nekim od najboljih glazbenih akademija na svijetu, uključujući Sveučilište Yale i Johns Hopkins u SAD-u. Također održana je i suradnja s Grupom za Novu Glazbu koju vodi prof. Maja Petyo Bošnjak te je izvedeno djelo Marina Lejave deadline:aria. U svibnju prošle godine (2016), Audeamus se održao u Washingtonu D.C, u dvorani Kennedy Centra uz pomoć Veleposlanstva Republike Hrvatske u SAD-u. Festival Audeamus je predstavljao kulturnu i glazbenu baštinu Republike Hrvatske na manifestaciji Europski Mjesec Kulture (European Month of Culture), gdje se svaka zemlja pripadnica Europske Unije predstavila s tematskim koncertom ili kulturnim programom. Festival Audeamus je predstavio koncert pod nazivom Sto godina hrvatske glazbe. Programski koncert je bio koncipiran tako da publici predstavi bogatu tradiciju hrvatske klasične glazbe dvadesetog i dvadeset i prvog stoljeća. Neke od skladbi na programu doživjele su svoju praizvedbu upravo na ovom koncertu u Kennedy Centru. Na koncertu se prikazala šarolikost stilova hrvatske klasične glazbu koja uključuje folk melodije i ritmove prisutne u djelima Marka Tajčevića, Rudolfa Matza i Borisa Papandopula, kompleksnu i meditativnu atonalnost Marka Ruždjaka i Antuna Tomislava Šabana. Također, skladbe skladatelja nove generacije – Tomislava Olivera, i Lane Janjanin doživjele su praizvedbu u sklopu ovog događaja.Tijekom lipnja, isti koncert se izveo i za hrvatsku dijasporu u Južnoj Americi, u Argentini, Peruu, Čileu i Urugvaju u čak devet gradova. Koncerti su bili organizirani uz pomoć Veleposlanstva RH u Čileu i Argentini posebno za prigodu dvadeset i pete godišnjice nezavisnosti Republike Hrvatske. ***Preuzmite: Program festivala